FANDOM

Wycieczkę na Trzy Korony, Zamkową Górę, Czertezik i Sokolicę możemy rozpocząć w czterech różnych miejscach skąd szlaki dochodzą do Przełęczy Szopka.

Chuda Kaśka - ludzie

Szczyt Trzech Koron

Góra Zamkowa a1

Szlak na Górze Zamkowej

Sosna na Sokolicy

Sokolica

Pierwszym miejscem wejścia do PPN-u jest przystań flisacka Sromowce Wyżne Kąty, skąd udajemy się szlakiem czerwonym w stronę Przełęczy Trzy Kopce. Następnie podążamy w kierunku Przełęczy Szopka i Trzech Koron szlakiem niebieskim.

Drugim miejscem w którym możemy wejść na szlak jest Pawilon wejściowy na Hali Majerz w Czorsztynie skąd podążamy szlakiem niebieskim w stronę Przełęczy Szopka i Trzech Koron.

Trzeci najbardziej znany szlak na Trzy Korony rozpoczyna się w Sromowcach Niżnych i prowadzi szlakiem żółtym przez Wąwóz Sobczański do Przełęczy Szopka.

Czwartą możliwość stanowi przejście żółtym szlakiem z Krościenka na Szopkę. Po drodze, ok. 30 min od początku trasy jest punkt widokowy na Krościenko i okoliczne góry.

Wszystkie cztery wyżej opisane drogi doprowadzają do Przełęczy Szopka.

Przełęcz Szopka (780 m.n.p.m.)

Następnie udajemy się szlakiem niebieskim w stronę Trzech Koron. Po ok. 20 minutach drogi zdobywamy Okrąglicę w masywie Trzy Korony.

Trzy Korony (981,9 m.n.p.m)

Po zejściu z tarasu widokowego udajemy się szlakiem niebieskim mijając Ostry Wierch w stronę Zamkowej Góry (Groty Świętej Kingi). Po ok. 25 minutach znajdujemy się na Zamkowej Górze.

Zamkowa Góra (779 m.n.p.m) Po zwiedzeniu Zamkowej Góry podążamy dalej szlakiem niebieskim dochodząc do przełęczy Bajków Groń.

Bajków Groń (679 m.n.p.m.) Następnie niebieskim szlakiem (Sokolą Percią) podążamy przez Sutrówkę, Polanę Walusiówkę, Ociemny Wierch i najwyższy w Pieninkach Czerteż (774 m n.p.m.) na Czertezik.

Czertezik (772 m.n.p.m.)

Następnie podążamy dalej szlakiem niebieskim na Sokolicę przez przełęcz Sosnów (650 m n.p.m.), skąd można zielonym szlakiem zejść do Krościenka (1 godz.).

Sokolica (747 m.n.p.m)

Po zejściu z tarasu widokowego czeka nas tylko zejście na dół szlakiem niebieskim i Przeprawa Promowa która jest znakomitą okazją do rozmowy z miejscowym góralem. Wycieczka kończy się w Pawilonie Wyjściowym w Szczawnicy.